måndag 13 april 2009

Stort Linne-Vero moda Leggings-Gina Tricot
Usch sista dagen på PåskLovet, det svider ska jag säga er. Och jag har en massa ångest, men nu är det inte lååångt kvar till Sommarlovet, och jag ska ge järnet i skolan! Jag är helt kär i vädret för tillfället, man är så glad hela tiden, eller jag är det iallafall. Har varit själv hemma sedan i torsdags och det har varit väldigt skönt. Har även haft sällskap om nätterna av Johanna, legat och snackat in till småtimmarna, det är så de ska vara ! Igår blev det en heldag med Emma, på kvällen grillade vi, men som sagt mina vegetariska korvar blev brända för det tog fyr på dem. Så jag fick steka ett par andra korva på stekjärnet istället. Sen på kvällen blev det en massa film, sen vid 00.00 kom Johanna, sen begav vi oss hem till mig och färgade mitt hår kastanjefärg, det blev faktist väldigt bra. Sen låg vi och kollade i resekataloger och drömde oss bort.
Idag blir det 18-års kalas för Kusinen, släkten kommer såklart. Sen ska jag även försöka plugga, inte försöka utan jag ska.
Attackeras av isbjörnen
Den 32-åriga mamman höll för näsan - och hoppade ner i vattnet bland isbjörnarna. Chockade besökare på Berlins zoo blev vittne till den dramatiska räddningsaktionen: Med hjälp av ett rep firades kvinnan upp mot säkerheten - då tappade hon greppet och ett av djuren gick till attack.
Besökarna hade kommit för att titta på när isbjörnarna på Berlins zoo matades på långfredagens förmiddag.I stället blev de vittne till ett drama på liv och död.Mitt under matningen började en kvinna plötsligt klättra över muren som löper kring hägnet.Sedan höll hon för näsan och hoppade rakt ner i det iskalla vattnet.Isbjörnarna - där bland andra den världskända isbjörnen Knuts pappa Lars fanns - började genast att intressera sig för nykomlingen.

"Fruktansvärt att se"
Ett av djuren satte käften kring kvinnans hals, ett annat bet henne i armar och ben.Publiken insåg genast faran i situationen och ropade på hjälp, skriver tidningen Bild.- Vi hörde hur kvinnan föll i vattnet och för våra barn var det fruktansvärt att se, säger Tanja Oelmann, 26, som såg stod alldeles bredvid vattnet tillsammans med sin man Patrick Queitsch, 33, och barnen Tim, 7, och Lara, 5.- Vi kan inte förstå varför någon skulle få för sig att hoppa i vattnet, säger hon till Bild.Några djurvårdare försökte distrahera de hungriga isbjörnarna med köttbitar samtidigt som andra zooanställda firade upp kvinnan från hägnet.
Föll ner igen
Sakta hissades kvinnan mot säkerhet, men plötsligt tappade hon greppet - och föll handlöst tillbaka ner i vattnet.En av isbjörnarna simmade genast fram och började bita henne i ändan.Samtidigt försökte en anställd vid djurparken knuffa bort isbjörnen med en lång stång.Tillslut lyckades sex personer dra upp henne ur vattnet. Hon fördes till sjukhus med flera bitskador på armar och ben, skriver Deutsche Welle.- Hon är svårt skadad. Isbjörnarna kunde några minuter senare ha rivit henne i bitar. Kvinnan hade en enorm tur, säger Heiner Klöser, talesman för djurparken.Kvinnan är 32 år gammal och bor tillsammans med man och ett barn i stadsdelen Köpenick i Berlin.Det är oklart varför hon hoppade ner till isbjörnarna.Enligt en talesman för polisen kommer hon nu genomgå en psykiatrisk undersökning.
- Alltså helt seriöst, hur rubbad får man vara. Vem får för sig att hoppa ner till Isbjörnar, det hade varit sin sak om hon trillat ner, men om man håller för näsan och hoppar är det ju helt klart att man gör det med vilje. Så hon får faktist skylla sig själv.-

2 kommentarer:

Billiondollarbaby.blogg.se sa...

Tack för crediten på armbanden! :> Ska kirra några till på onsdag, ifall du är intresserad? :>

Billiondollarbaby.blogg.se sa...

Bara säg vad du vill ha, och om du vill ha ågot speciellt mått, så fixar jag det :> Kanske kommer in lite mer du är intresserad av i veckan också ! <3