onsdag 15 april 2009

Lättnad




Det går sakta men säkert framåt, det känns ändå som en sten lättat från hjärtat. Om 6 dagar ska jag skriva Historie provet som jag missat, sen 6 dagar efter det blir det de andra Historieprovet jag missat. Klarar jag dem, så ser det nog stabilt ut :) Och jag är helt säker på att jag kommer klara det, idag har jag suttit i ca: 3h med Historian, och lite Matte med imed det snart är nationella. Och det känns att man kommer någonstans iallafall, varför inte brukat allvar från första början ? Men man får helt enkelt skylla sig själv. Så en del plugg varje dag, så ska allting nog bli bra i slut ändan. Herregud jag räknade dagarna idag, och det är bara 36 skoldagar kvar. Så underbart skönt ska det bli. Men jag har ont i magen för att gå på fotolektionerna, jag tycker den läraren är väldigt obehaglig, riktigt elak. Passar inte bilderna man tar, är allting kört, då får man skäll. Eller om man inte har fattat upgifterna hon ger oss. Konstigt nog är det exakt ingen som fattar, och ingen orkar bry sig. Vilket man egentligen borde. Och konstigt nog ska det inte finnas någon fotografiskbild B nästa termin pga av att där knappt var några som sökte, hoppsan undra varför ? JO för läraren är så sjukt elak. Hon har till och med fått några till att börja gråta. Så hon har nog inte alla höns hemma. Men jag får se till att lämna in alla uppgifter, fastän de inte blir bra. Sen förstår jag inte, hon har sagt till mig och en till att vi får vara hemma och fotografera imed vi har egna systemkameror, men sen helt plötsligt ändrar hon sig efter nästan en hel termin, då börjar hon skälla på oss för det. Ärligt talat jag tror inte den människan har alla höns hemma. Men sånt är livet, jag älskade att fotografera,men nu vet jag inte längre, för hon har tryckt ner en totalt. Men som sagt snart slipper jag det och till hösten ska jag läsa Danska steg 1, vilket jag ser fram emot.Och antagligen blir det väl också Webbdesign, och jag tror med det kommer bli hyfsat roligt.
Jag har faktist kommit på en sak, mitt hår brukar alltid vara väldigt mjukt och glansigt, och blir lätt elektriskt. Men så på lovet var jag i malmö och shoppade, så hittade jag ett jtte billigt saltvattensspray till håret, och sen jag började andvända det har mitt hår varit helt suveränt, man får en sådan härlig känsla, precis som om man varit på stranden och badat. En torr känsla i håret, jätte svårt att förklara. Det är något jag kan rekomendera. Det är inte de saltvattenssprayet på bilden som jag har utan jag har märket PROOF. Tveka inte att köpa det, !
Dessutom ska jag bli sminkförsäljare tillsammans med en som heter Emma, vi ska sälja var och en för sig, men om vi ska ut på någon visning så gör vi det tillsammans, egentligen måste man vara 18 år för att göra det men i med det inte är så långt kvar tills jag blir det, så fixa det sig på något sätt ändå. Igår bestämde jag träff med henne, så hon gick igenom en massa saker, jag tjänar 20% på varje vara nu i början, sen efter hand ökar det med 30% sedan 40% och 50%, så man kan verkligen tjäna rättså bra på det. OCh någon gång då och då får jag har prover på de produkter jag ska sälja, som jag själv får prova o.s.v ! Sen får jag hem en katalog var 3:dje vecka med nya produkter. Och sen får man erbjudande själv, som att åka på en makeup kurs för 150 kr, (sjukt billigt) sen på ett möte eller vad man ska kalla det, där man efteråt betalar 50kr och får produkter för sammanlagt 500 kr. Låter kanske inte speciellt trovärdigt men det är sant.. Så det ser jag verkligen fram emot. Emma sa att det kunde gå lite segt i början men sen så småningom ska det låssna. Hon vet hur det är. !
Nej nu får jag väl återgå till plugget, fick iallafall mycket skrivit idag.
Pusssss

1 kommentar:

Billiondollarbaby.blogg.se sa...

Hoppas det löser sig med mitt paket, tror att jag i stressen glömt sätta på tillräckligt med frimärken, så det ska nog bara handla om 5-10 kr för att du ska få ut det! Lovar att betala igen det, då du faktiskt vunnit grejerna ;> <3