onsdag 25 mars 2009

kall dag det behövs värme


Alla har vi en dröm. jag är verkligen jätte sugen på att åka utomlands, som sagt jag har aldrig varit det innan. Men efter sommaren någon gång ska jag packa mig en reseväska tillsammans med Johanna sen ska vi ta oss en liten semester. Fast jag kanske inte ska förvänta mig så speciellt mycket, jag menar jag kanske blir jätte besviken, det kanske inte alls blir som jag tänkt mig. Jag tror de bästa sättet är att hitta ett bra turist ort att åka till. Har beställt hem två resekataloger, och man blir nästan sjuk av att bläddra i dem, det finns så mycket. Det jag har fastnat mest för är Grekland en ö som heter Zakynthos. Klar blått vatten, helt underbaaaaaart. Egypten och Thailand är jag också förtjust i, men det är nog inga länder som är bra att åka till först, jag menar de vill köpa en för en massa kameler, och hur seriöst är det ? Men någon gång ska jag bege mig dit också, har absolut ingen brådska. Min första resa ska jag göra till den bästa. Jag hoppas man kommer bli nåt så när solbrännd, har jätte lätt för att få färg så JA :)
På tala om annat, vi var bara 6 stycken i skolan idag, pga att vi hade Idrottsprov, och som sagt jag gick dit fastän jag inte kunde ett piss, men jag fick en hel del rätt vilket glädjer mig.:) så hoppas resultatet blir bra. Sen har jag gett mig fan på att klara KULI (Kultur och ide historia) provet på måndag så därför ska jag tillägna min lördag till att plugga, ska även få hjälp av Johanna , behöver en som förhör och tipsar en. som sagt jag är inte bra i skolan. Kuli läraren berömde mig idag , för det första lockar inte det änmet mig ett dugg, så därför har jag aldrig varit så speciellt insatt i de ämnet, men idag hade jag väl varit extra intresserad. Vilket läraren blev glad för. Så nu ska jag bevisa för henne att jag verkligen kan. Huvudsaken är att man försöker tycker jag.
Slutade ungefär vid kl 13.00 idag, imed vi var så pass lite idag så fick vi skriva provet tidigare. Sen tillbringa jag tid med Sofie & Trixie tills klockan 14.35 då bussen gick . Sen följde jag med Sofie till Apoteket, sen gick jag hem och åt, sen ner i byn igen för att möta Sofie, sen var vi ute och gick ett bra tag , väldigt häääärligt väder men fruktansvärt kallt, tyvärr. Man vill ju att våren ska komma nu, och så snart som möjligt SOMMAR. Då kanske man kommer bli lite piggare, nu vill ögonlocken inte ens öppnas på morgnarna. allting är så super segt.
Jag saknar min Gusten väldigt mycket,<3
PUSSSSSSS

1 kommentar:

Billiondollarbaby.blogg.se sa...

Grattis, du vann tävlingen på min blogg!
Priset ligger nu uppe, och det enda jag behöver är dina adressuppgifter så jag kan skicka det :> Skicka det till min mail Diiamondeyes@hotmail.com.

Puss!